15. rész ...és újra a versenypályán

Talán már gyanús lesz nektek, miért mindig Enbiről írok mostanában és régóta egy szó sem esik ki a klaviatúrámból Pixwiről. Az elképzelt szemrehányás nem volna jogtalan. A zarándoklat várományos autóm a sors iróniájának köszönhetően deklasszálódott munkás kombivá, ha kell, költözteti a cimborákat, tűzifát szállít és kicsit sír a szervizért. Amit megkap talán nem is olyan soká.

K-Jetronic-ja falsot szív a CO csonknál, elmegy ezért az alapjárat (ami dugóban nem kellemes érzés), atom szívás egy automatánál, mert nem tudok belekuplungolva gázfröccsöt adni, annak érdekében, hogy ne álljon le - se kuplungom, se lábam hozzá -, így azzal játszom; kinyomom N-be és akkor felmegy 850-re, ezenkívül szól egy hardy-ja plusz a kartell tömítése megérett a cserére és izzad az elektromos AC-ja. De működik, mert Mercedes.

pixwi_tokol_20190615.jpg Pixwi a 101-es boxban - Tököl

Voltunk örömködni egy gyorsulási versenyen Tökölön. Ami érdekes tapasztalat volt mindkettőnknek, azzal együtt, hogy elvertek minket. Az automata váltó túl korán váltott fel és én sem találtam az optimális ritmust. De tényleg, mindezzel együtt is jó móka volt!

Enbivel nagyon vártuk a július első hétvégéjét. Április óta nem versenyeztünk, szinte elvonási tüneteim voltak, a pszichológusom is azt javasolta:”Azonnal álljak rajthoz!” Enbi időközben sokat javult, Gyula (a Merci doktor) szépen összerakta a hátsó futóművet, szilenteket, segéd karokat és egy hardyt is cserélt. Kapott egy pár "új" slicket előre. És most teljesen nyitott kipufogó-rendszer van alatta. Üvölt, mint Janis Joplin egy üveg whisky után. A legizgalmasabb az volt ebben a versenyben, hogy új csapatunk van: meghívtak, hogy legyek, khmm...legyünk a Devil Team tagja(i), így több, mint izgatottan vártuk a szombat reggeli bemutatkozást, ismerkedést. 

Imréék nagyon jó fej emberek, egyfajta baráti társaság az autós szenvedély hullámain. Kölcsönösen akarunk egymás segítségére lenni és hasznos eredményeket felmutatni a csapatban. Végre van rendes, normális, profi szervizem, köszönöm nektek!

enbi_frt_versenyen01_2019_07_2.jpg Lendületben Enbivel az FRT pályán - 2019. július

Felálltunk, ismerkedtünk, felrakták Enbire a pálya gumikat. Elvittem két edzés körre a főnök keresztlányát, akinek tetszett a mutatvány, nekem már kevésbé, szerintem borzasztó volt. Mondhatni, nem állt össze a csomag. Enbi segge a gyors csiki-csukiban piszkosul elindult jobbra, ráadásul az edzés végére folyt a vizünk, igaz csak a kiegyenlítő túlfolyó csövén. Baljós árnyak a csillagos univerzum Föld nevű bolygójának, Kiskunlacháza nevű településén. Engedtünk a jobb hátsóból, túlfújtuk. Túltoltuk, Béláim!

Első kör. Adrenalin folyt ki a fülemen, kicsit korán. Még nem állt össze a kör. Ugyanabban, a leggyorsabb balosban, Enbi keresztbevágta magát kilencvennél, majdnem megforogtunk, utána a visszafordítóban megtolta az elejét, én voltam a ludas, szóval benne hagytunk lazán 5 másodpercet. Nem is akartam látni az időt. Aztán persze mégis. Az eredményem: 2,59,741 ! Nem hittem el, hogy 3 perc alatt vagyunk, életben legeslegelőször.

Mégis...javulni akartam. 

Második körben is megúszott az autó az ominózus kanyarban és a pálya legneccesebb pontján - mikor jobb háromból indulunk a fák közé a hosszú egyenesbe, aminek a vége 110 km/h -, ott lementem kissé keresztben a fűre és vissza csóvált a vas szépen, miközben közeledtek a fák a jobb oldalon. Picit meleg helyzet volt, de a végére így is faragtam az időn hármat (2,56 perc). 

enbi_frt_versenyen04_2019_07.jpg
Ideális íven Enbivel az FRT pályán - 2019. július

A következő körben figyeltem nagyon, ne csússzak meg, elvettem a gázt kicsit, így az lett a legjobb kör időm: 2,53 perc.

Negyedik körben már csak biztonságból mentem, minuszolni akartam az első rossz kört, sikerült is, hárommal jobb lett nála. Az összesített három kör vége 8 perc 44 lett, életem eddigi legjobb eredménye, körre bontva, 42 másodpercre voltam az abszolút elsőtől. Enbivel mi lettünk a 39-edikek egy olyan gyors pályán, ami nem az ilyenkor érződő gyengeségének való. Tizennyolc jóval jobb teljesítmény / számos kedvezőbb súly/teljesítmény arányú autó előtt végeztünk és kategória elsők lettünk. Nagy volt az öröm. A Devil Teamnek akadt ünnepelni valója bőven, H1 kategória mindhárom fokát, H3-nak első kettőjét, H9-nek a harmadik fokát és a GY2 első helye is a miénk lett. Szép volt!

 devil_team_frt_2019_07.jpg Devil Team - 2019. július FRT versenypálya

Következő posztunk hamarabb érkezik, mint ahogy azt (talán) várnátok, mivel nyáron remek alkalmak vannak egy vérbeli versenyautó és pilótája számára, a kalandok, rendezvények és tapasztaltok sora is több, ami nem maradhat említés nélkül.

Így hamarosan jövünk és említést teszünk a Hungaroringen tett látogatásomról és a legutóbbi Totalcar Parkoló Parádéról. Ami a vártnál is varázslatosabb és kalandosabb volt Enbi és jómagam számára is.

Addig is hajrá autós nyár, hajrá autós kalandok!